Flickr Photostream

21.10.12

ראיון עם מעצבת הטקסטיל . Tamar Branitzky


Tamar branitzky
היא כבר הספיקה להציג בתערוכות עיצוב נחשבות בפריז ובמילאנו וחולמת ליצור מתוך בקתה מבודדת באיסלנד. מעצבת הטקסטיל הישראלית תמר ברניצקי בת ה-28, כבר שנתיים מספרת סיפורים דרך צעיפים אותם היא מעצבת באהבה גדולה. הצעיפים משווקים בחנויות, מוזיאונים ובבוטיקים נבחרים בארץ ובעולם.
 
בימים אלה לומדת תמר לתואר שני בעיצוב תעשייתי באקדמיה לעיצוב ואמנות בבצלאל. בשנת 2009 סיימה את לימודיה לתואר ראשון במגמת עיצוב טקסטיל בשנקר, בהתמחות בהדפסהבין השנה השלישית לרביעית נסעה תמר לשטוקהולם להתמחות אצל מעצבת האופנה השוודית דיאנה אורבינג, וכשנה לאחר מכן בשנת 2010 הקימה סטודיו עצמאי לעיצוב טקסטיל. הסטודיו נותן מענה למעצבים תעשייתיים, מעצבי אופנה, מעצבי פנים ולקוחות פרטיים הרוצים לייצר חומר גלם ייחודי. תמר משתמשת בטכניקות הדפס מגוונות על בדים כלבד, משי, כותנה ובדים סינטטיים וכן על עץ, עורות ואף ניירות. מעבודותיה יוצרו כבר בדי ריפוד, בדים לגופי תאורה, בדים לאופנה ועבודות טקסטיל אמנותי. 


תמר ברניצקי
עבודת יד ושימוש במגוון טכניקות: הדפסה, ציור, צילום ורקמה בשילוב טכניקות ייחודיות 
השראה . בקולקציית הצעיפים החדשה הנקראת מסע פרחים החלה השראתה בזר כלה שנח על מדף ולאט לאט נבל. לתהליך התכלות הפרחים היה מחזה כובש. המעבר מזר וורדים לבן יפיפייה שאוגד יחד בערב מרגש של כלה בחתונתה ועד לרגע הריקבון הסופי כעבור מספר שבועות בו הזר הצהיב, התפורר, התכלה ונרקב.
קווים מאפיינים . הקולקציה מורכבת מהדפסים של קולאז'ים המשלבים בתוכם ציורים עדינים, חומרים אורגניים כפרחים, עלים, ענפים  ושעם שנאספו במקומות שונים, יחד עם חומרים סינתטיים כמו תחרות עתיקות ודפים מספרי מתכונים משנות ה-40. השילוב בין תלת מימד לדו מימד ובין חומרים אורגניים אל מול סינתטיים יצר סדרה מרהיבה של צעיפים עשויים שיפון, המודפסים בטכניקת דפוס דיגיטלי בצבעוניות ססגונית כמו גם בשחור לבן. הקולקציה הנה מהדורה מוגבלת מפני שכל קולאז' מודפס במספר עותקים מצומצם.
ניסיון בתעשייה . סטאז' אצל מעצבת האופנה השוודית Diana Orving בתקופת שהותה בשטוקהולם נחשפה לסצנת העיצוב הסקנדינבי שהשאירה בה  חותם ושמלווה אותה עד היום.
שיתופי פעולה . עיצוב הדפסים למעצבים בולטים ביניהם: קרן מועלם, קום איל פו וזוהרה טייטס
עצה למעצב חדש . פשוט ליהנות מהדרך

עיצוב טקסטיל
ציורים עדינים, פרחים, עלים, ענפים, שעם, תחרות עתיקות ודפים מספרי מתכונים משנות ה-40
אני מאושרת כש . אני מסיימת אימון ריצה מוצלח ושוכחת כמה היה לי קשה
תערוכה אחרונה . תערוכה של אריק מירנדה בגלריה חזי כהן בתל אביב. כיף לחלוק את התשוקה לכתמים עם אמנים נוספים.
האביזר היקר שלי . טבעת פלסטיק פשוטה יקרה לליבי, עם ציור ישו ומריה, שקיבלתי בגיל 6. אני עדיין עונדת אותה והיא מזכירה לי טעם ילדות של קיץ קנדי. הטבעת  נקנתה בכנסיה, על ידי סבא וסבתא שלי שגרו בקנדה 20 שנים ובילדותי נסענו מדי קיץ לבקרם.
ההשראה שלי . מוזיקה מוזיקה מוזיקה, מ Underworld  ועד לזוהר ארגוב
הייתי רוצה לפגוש . מריל סטריפ, תמיד מצליחה לרגש אותי בתפקידיה
בן אדם נערץ . אמא שלי
הפריט הראשון שעיצבתי . בגיל 16 תפרתי סינר משי שהוא גם שמלה, מזעזע ברמות 
פריט חובה לעונה הקרובה . צעיף מודפס שלי
שאיפה גדולה לעתיד . להמשיך להיות מוקפת באנשים מקסימים ומפרגנים ולהמשיך בדרך שהתחלתי
אם היה לי כוח על הוא היה . לקרוא מחשבות
הייתי רוצה לעצב . ליין טקסטיל לחברת Tom Dixon, לתרגם את גופי התאורה לצעיפים
המקום המועדף . שטוקהולם, מרגישה שייכת
הסרט האהוב . The Shining
הבלוג האהוב . slanted mansion ו  Printsource New York
האמן האהוב . Matthew Barney אמן המיצבים והוידאו ארט
המעצב האהוב . Albert Kriemler לבית האופנה השוויצרי Akris 

צעיפים
צעיף שיפון
קולקציית הצעיפים החדשה תושק ביריד שופוני בנמל יפו בסופשבוע הקרוב 25-27.10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה