Flickr Photostream

25.1.12

ראיון עם מעצבת התיקים . Danielle Manor


היא אוהבת נייר וכל דבר המתקשר אליו. את תחושות המגע והריח, את מראה הכתמים, הקימוטים וכמובן שאת כל הזכרונות שעולים ממנו. המעצבת הישראלית דניאל מנור בת ה-28 מעצבת טקסטיל, עומדת מאחורי מותג התיקים SketchTex הקיים משנת 2009. מזה כמה חודשים עובדת כמעצבת עצמאית בעיר שאנגחאי שבסין. רק בקיץ האחרון סיימה דניאל את לימודיה לתואר ראשון במגמת עיצוב טקסטיל בשנקר, בהתמחות באריגה.

"הכל התחיל מתוך משיכה לנייר עצמו ומתוך הרצון להפוך אותו לחומר עמיד ויציב אשר בניגוד לתכונותיו הטבעיות, לא ייקרע בקלות, ובוא בזמן ישמור על החינניות שלו". וכך באמצע השנה השלישית ללימודיה ובמקביל לעבודתה על פרויקט הגמר, החליטה דניאל כי היא מוכרחה לנסות ליישם את הרעיון שלה, ייבאה את חומר הגלם הייחודי לארץ והחלה לתפור את הקולקציה. לא מעט אנשים החלו להתעניין וההזמנות לא איחרו להגיע. בין הפריטים בקולקציה ניתן למצוא תיקי טיולים, תיקי צד, קלמרים, ארנקים, סלסילות אכסון ועוד, הנמכרים דרך האתר הרשמי של המותג. בקיץ מתכננת דניאל לצאת עם קולקציה חדשה ולהפיצה בחנויות שונות.





השראה . טבע, פרחים
קווים מאפיינים . עובדת עם נייר ייחודי, ידידותי לסביבה, עמיד במים, עשוי 80% סיבי נייר, בשילוב עם בדים טבעיים ככותנה, פשתן ומשי. הנייר חזק ועמיד בנשיאת משקל ובכביסה. בתהליך הבנייה והתפירה הנייר הוא האלמנט אשר מכתיב את תהליך היצירה, בטכניקה של קיפולים. את הקולקציה תפרה במכונת תפירה ביתית בסטודיו במושב בדרום, בעודה מוקפת בתרנגולות, כלבים, חתולים ואפילו מספר חמורים השוכנים בחווה של הוריה. כל פריט בקולקציה הוא ייחודי ושונה ועשוי כולו בעבודת יד .
ניסיון בתעשייה . התמחתה באריגה על נול, ובעיקר יצרה דוגמאות לשטיחים בסטודיו לעיצוב פנים באמסטרדם
שיתופי פעולה . בקרוב שיתוף פעולה עם מעצב שוודי
עצה למעצב חדש .  ללכת לפי תחושת הבטן ולעשות רק מה שמרגיש נכון וטוב



אני מאושרת כש . כשאני מחברת בין מוזיקה לספורט וכשעולה לי רעיון חדש
תערוכה אחרונה . תערוכה בשנגחאי לחומרים ואביזרים בשוק המסחרי,  Intertextile Shanghai Apparel Fabrics by Messe Frank  
3 מילים עלי . מסורה, פרפקציוניסטית ומלאת התלהבות 
רוצה לפגוש את . פיטר ג'ונס מהתוכנית dragon's den
ההשראה שלי . צבעים וצורות
פריט חובה לעונה הקרובה . גרביונים בכמה שיותר דגמים וסוגים
שאיפה גדולה לעתיד .  פתוחה לאן שהדרך תוביל אותי והעיקר ליהנות מהדרך. מה שאני יודעת זה שהדבר היחיד שאני לא יכולה בלעדיו זה לעבוד עם הידיים וליישם את הרעיונות שלי, החל מגרפיקה לעיצוב טקסטיל, עיצוב מוצר, עיצוב פנים ועוד. אני מקווה שיהיה לי סטודיו, אולי בשיתוף עם עוד כמה מעצבים מתחומי עיצוב שונים.
אדם מוערץ . סבא שלי, רולוף סטרייקר
אם היה לי כוח על הוא היה . להספיק לעשות הכל הרבה יותר מהר כמהירות האור 
הספר האהוב .  וורוניקה מחליטה למות מאת פאולו קואלו
הסרט האהוב .  The Princess Bride
המוסיקה האהובה . מקלאסי למוזיקה שחורה
המקום המועדף . כל מקום שסידרתי בו פינת עבודה עם כמה חוטים ועטים
המעצב האהוב . missoni, בעיקר טקסטיל לבית





תגובה 1:

  1. רעיון מדליק לייצר אביזרים עם נייר. זה מאוד משתלב במגמה היקוקה והאקולוגית של ימנו. אני מניח שהחומרים עצמם די חזקים ולא מתפרקים.

    השבמחק